Belian Online

Untuk Belian secara online Email order anda ke memoplusgoldmalaysia@gmail.com atau call 03-62752020...

"Like" Page Memo Plus Gold di Facebook!!

Tuesday, September 7, 2010

Makanlah Berpada - Pada di Hari Raya

-->Selamat Hari Raya hari mulia..bermaafan antara kita..

Jadi saudara saudari pembaca blog yang di hormati. Puasa pun hamper tamat dan raya pun menjelang tiba. Kalau time puasa kita banyak beribadah, time raya pula kita banyak makan.. Jadi banyak – banyakkan bersabar apabila menghadapi makanan. Janganlah macam setahun tak makan gamaknya..puasanya sebulan saja tapi makan..fulamak mengalahkan orang yang kebuluran..

Sempena nak beraya ni, post saya kali ini membantu saudara saudari berwaspada atas sesetengah makanan yang boleh memudaratkan anda, keluarga anda ataupun saudara mara anda. Dah baca tu share la kan.. kalau mak ayah di kampong sakit siapa jugak yang susah.. mereka dan keluarga mereka lah..

Bagi pesakit Diabetis, umumnya ramai yang tahu bagaimana cara nak mengawal nafsu makan mereka dan tahu juga apa pantang larang yang sepatutnya.. tapi bagi yang kurang berpengetahuan maklumlah yang sakit mak bapak kan bukan anda so masa terluang tu baik pergi bukak Facebook..takde maknanya nak research pasal penyakit ni kan.. so here anda boleh mengetahui apa yang penting tanpa perlu bersusah payah..

Diabetis atau Kencing manis bahayanya terletak kepada komplikasi - komplikasi yang terjadi akibat darah pesakit mempunyai kandungan gula yang tinggi.

Kenapa jadi tinggi pulak yer ??


Disebabkan pancreas yang gagal atau pun kurang efisien untuk berfungsi. Apabila pankreas tak dapat berfungsi dengan baik maka nya gula yang kita makan tak dapat nak ditukarkan kepada tenaga. Before you know one thing will lead to another. Lihat lakaran yang saya sediakan untuk mendapat idea tentang bagaimana diabetis ni terbentuk dan akibatnya.

Jadi untuk mencegah bagi yang kaum keluarganya ada sejarah kencing manis ambillah Cogent db+. Selain itu , untuk perayaan ini jauhkan dari makan terlampau banyak biskut yang manis – manis. Nasi pun sebenarnya mengeluarkan gula yang tinggi. Kanjinya tu. Selang selikanlah makan nasi dan juga roti. Jika makan hari – hari tu, ambillah dalam kuantiti yang sedikit.

Yang penting jauhkan makanan manis, banyakkan minum air masak ( suam) dan pastikan pesakit bersenam atau beriadah sedikit bagi mengeluarkan toksin dalam badan yang berlebihan.
Selain diabetis, kaki pun sakit juga jalan terlampau banyak. Menziarahi kaum keluarga, sanak saudara. Rasa sendi macam nak tercabut. Dah la hari biasa pun sakit, sekarang raya lagi bertambah sakit.

Ya saudara saudari semua. Jalan, jalan juga. Makan, makan juga. Tapi berpada-padalah. Tapi ramai juga yang tak tau sakit sendi pun banyak pantang juga. Ini kerana makanan yang kita makanlah penyebab utama kesakitan itu bermula.

Arthritis atau sakit sendi terjadi akibat protin berlebihan yang kita makan menjadi asid urik yang mengganggu sendi – sendi badan dari berfungsi dengan baik.
Bagi pesakit yang telah pun menghidap sakid sendi sekian lama, kurangkan pengambilan susu, daging merah, kekacang , makanan dalam tin, makanan yang di simpan di dalam peti sejuk dan sayur- sayuran yang sejuk.

Makanlah Eaziflex bagi menggantikan gel – gel yang haus di sendi anda dan mengurangkan penderitaan anda akibat sakit yang muncul. Eaziflex 100% herba yang bukan saja tiada kesan sampingan dan halal, malahan juga mampu mengembalikan kegembiraan orang yang tersayang.

Tapi ingat apa jua penyakit yang anda hidapi, hiduplah secara sihat dan makanlah secara sihat juga..

DAPATKAN EAZIFLEX DI PASARAN SEKARANG DENGAN HARGA RM99 SAHAJA..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...