Belian Online

Untuk Belian secara online Email order anda ke memoplusgoldmalaysia@gmail.com atau call 03-62752020...

"Like" Page Memo Plus Gold di Facebook!!

Monday, August 24, 2009

Puasa dan Kesihatan


Selamat berpuasa buat para pembaca. Semoga anda dapat menjalani ibadah puasa dengan lebih baik. Malahan bg yg bukan beragama Islam juga boleh berpuasa kerana ia baik untuk kesihatan seperti yg diujarkan di bawah.

Khasiat Puasa

  1. merehatan perut untuk meningkatan kecekapannya berfungsi
  2. menghancurkan sisa-sisa racun atau toksik di dalam darah manusia
  3. mengurangkan/menghapuskan ketagihan terhadap arak dan rokok

Hasilnya, kesihatan manusia akan bertambah baik. Berat badan dan risiko-risiko penyakit yang berkaitan dengan kegemukan dapat dikurangkan, dan umur seseorang itu boleh bertambah panjang.

Ok, biasanya bulan puasalah yg akan menguji sejauh mana tahap kesihatan kita kerana kita mencabar tubuh kita supaya memberhentikan tabiat permakanan 11 bulan sebelum ini. Bayangkan 11 bulan perut kita tak berehat dan makan macam-macam makanan. Inilah saatnya bg menyahtoksin dan membersihkan perut kita. Puasa saja tak akan membantu jadi ambillah Cogent db+ bagi mencuci perut anda.

Cogent db+ bukan sahaja untuk pesakit Diabetis tetapi juga untuk perseorangan yg ingin menyahtoksik dan menjaga kesihatan organ badan. Samada mata yg rabun, gastrik, kolestrol dalam darah dan pelbagai komplikasi diabetis yg lain boleh di atasi dengan Cogent db+.

Mungkin anda tertanya bagaimana ia dapat membantu?

Cogent db+ mengandungi 9 jenis herba yg mempunyai setiap fungsi tersendiri. Sila ke link ini untuk mengetahui http://davenben.com/cogent_home.html#topic6 apakah fungsi-fungsinya ke atas setiap komplikasi.

Selain Cogent db+, kecenderungan kita untuk beribadat akan jadi lebih giat di bulan Puasa. Dengan sembahyang terawih yg akan membuatkan sendi-sendi kita terasa ngilu dan sakit. Oleh yg demikian Arthrid merupakan penyelesaian yg ideal bagi anda.

Arthrid merupakan gabungan 2 herba iaitu Boswellia Serrata dan Piper Longum yg bertindak aktif ke atas sendi-sendi yg haus dan menggantikan gel terbabit. Boswellia Serrata merupakan sejenis gum @ resin yg dapat membantu mengembalikan peredaran darah dan meredakan bengkak di sendi. Perlahan-lahan ia akan menggantikan gel di sendi yg haus manakala Piper Longum bertindak menolong Boswellia Seratta tadi supaya dapat diserap ke dalam darah. Ini kerana sifatnya yg panas sesuai dengan kepanasan di dalam badan kita.

Selain itu di galakkan anda memakan Memo Plus Gold kerana ia dapat membantu proses penyembuhan berlaku dengan lebih pantas. Khasiat Memo Plus Gold yg memang telah terbukti dapat melancarkan peredaran darah dapat membantu kedua-dua herba td menjadi lebih aktif dalam menyembuhkan kesakitan pada sendi @ urat anda.


Jadi jika anda mempunyai Ibubapa, saudara mara yg mengalami masalah sakit sendi syorkan Arthrid. Mungkin mereka bekerja di sawah, berkebun @ gemar melakukan kerja-kerja berat, sayangi mereka dan berikan mereka Arthrid.

Dan juga dengan H1N1 sekarang ni sy galakkan anda supaya meninggikan imun sistem anda. Pakai mask tak la menjamin sangat kan oleh itu imun sistem amat penting. Jika anda ada penyakit secara automatik imun sistem anda adalah rendah. Atasi penyakit anda tu dulu yer dengan mengambil Produk Herba Oze. Sy juga amat menggalakkan pesakit diabetis supaya makan Memo Plus bersama kerana ia dapat membantu imun sistem jadi lebih kuat dan badan anda lebih bertenaga.

Wednesday, August 19, 2009

Kenali dan Hindari H1N1 secara Semulajadi

NEGARA-NEGARA YG MENGHADAPI H1N1

H1N1 merupakan masalah selsema yg berjangkit yg amat berbahaya pada waktu ini. Setakat hari ini saja 67 kematian telah di catatkan dan jumlah pesakit yg dikenalpasti meningkat hari ke hari.

Majoriti pesakit yg meninggal dunia, golongan berpenyakit kronik, antaranya pengidap diabetis, asma, darah tinggi, radang paru-paru,ibu mengandung dan juga kanak-kanak.

Kenal pasti tanda-tanda awal H1N1 ?

Demam melebihi (100-102F)(37.8-38.9C) kadangkala lebih tinggi terutama bagi kanak-kanak, berlansung selama 3 hingga 5 hari

Hidung berair, selsema, sakit tekak dan batuk-batuk yg berlarutan lebih lama dari biasa.

Sakit kepala dan sakit pada sendi yg berlarutan.

Terlalu letih, badan terasa lemah serta kurang selera makan.

Muntah-muntah, cirit birit yg berlarutan.

Pastikan jika anda tidak sihat terlalu lama @ lebih dari yg biasa berjumpalah dengan doktor untuk mendapat rawatan dan nasihat kerana anda tidak akan tahu jika hanya melihat kepada tanda-tanda ini sahaja.

Cara Menghindar H1N1 ?

Jauhi gula dan makanan dalam tin - gula menurunkan fungsi imun sistem kita dan seperti yg anda tahu, imun sistem yg tinggi adalah kunci melawan jangkitan virus dan sakit yg lain. Elakkan juga makan makanan semalam yg dipanaskan @ makanan yg di bekukan dr peti sejuk.

Dapatkan rehat @ tidur yg cukup - apabila kita penat ia akan memberi kesan kepada tugasan harian kita jadi tubuh juga begitu. Jika tubuh kita terlalu lesu keupayaannya melawan penyakit juga terjejas.

Bersenam - senaman meningkatkan aliran darah ke seluruh tubuh. Sistem imunisasi juga akan bergerak ke seluruh tubuh dan berupaya menendang keluar virus sebelum ia merebak.

Basuh tangan - oleh kerana H1N1 merebak melalui sentuhan dan udara, basuh tangan dan pakailah topeng muka ketika di tempat awam. Jauhkan diri dari klinik @ hospital kerana di situlah gedung segala penyakit. Tutup mulut anda dengan sapu tangan apabila batuk dan buangnya ke dalam tong sampah.

Makanan - Untuk meningkatkan keupayaan badan anda melawan penyakit ambillah bawang putih selalu. Rasionalnya bawang putih merupakan antibiotic semulajadi yg berupaya melawan virus, bakteria dan protozoa dlm badan kita.

Ini merupakan makanan @ herba yg boleh dimasukkan ke dalam diet anda seharian.

  • berries
  • cinnamon
  • cloves


  • oregano
  • reishi mushrooms
  • sprouts

  • shiitake mushrooms
  • Kunyit

Ini pula minuman yg mempunyai "anti-viral properties" - tapi pastikan jus ini diperah segar ok =)
  • Jus apple
  • Jus cranberry
  • green tea
  • Jus lemon
  • Jus oren

Selain itu Memo Plus Gold dapat meninggikan imun sistem anda dengan ekstrak Bacopa Monniera yg telah di uji secara klinikal di Pusat Penyelidikan Terkemuka
( http://www.cdriindia.org/) dan juga di Universiti di Australia. Malahan Memo Plus Gold boleh di dapati di beberapa negara seperti Singapura,Filipina, Indonesia, India dan Australia.

Lihat post ini untuk ketahui tentang Bacopa Monniera http://ozemarketing.blogspot.com/2009/07/bacopa-monnierebrahmi-di-dalam-memo.html

Memo Plus Gold merupakan makanan bagi otak anda yg berupaya mengecas sel-sel neuron supaya bertindak balas dengan tubuh anda. Hasilnya, tubuh dapat melakukan tugasnya secara efektif dalam menggerakkan fungsi badan dan memberi perlindungan dari penyakit berbahaya...

Monday, August 17, 2009

What's Missing From Every Media Story about H1N1 Influenza by Mike Adams the Health Ranger

What's Missing From Every Media Story about H1N1 Influenza by Mike Adams the Health Ranger

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/07/16/Major-Expose-on-Swine-Flu-by-60-Minutes.aspx
by Dr Mercola

http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2009/04/29/Swine-Flu.aspx by Dr Mercola

I stumbled this article while doing some reading on H1N1. I just like to share with the world, so why not you step away from your safety box and just read.. just take time and read from different angle of the stories..

And from what i notice herbs is most likely the best anti-viral and yeah, try to live a healthy life style. Read and discover which herbs are best taken for healthy you and family..

Friday, August 14, 2009

Heart Attacks and Drinking Warm Water


This is a very good article. Not only about the warm water after your meal, but about heart attacks. The Chinese and Japanese drink hot green tea with their meals, not cold water, maybe it is time we adopt their drinking habit while eating.

For those who like to drink cold water, this article is applicable to you. It is nice to have a cup of cold drink after a meal. However, the cold water will solidify the oily stuff that you have just consumed. It will slow down the digestion. Once this "sludge" reacts with the acid, it will break down and be absorbed by the intestine faster than the solid food. It will line the intestine. Very soon, this will turn into fats and may lead to cancer. It is best to drink hot soup or warm water after a meal.


A serious note about heart attacks

You should know that not every heart attack symptom is going to be the left arm hurting. Be aware of intense pain in the jaw line.

You may never have the first chest pain during the course of a heart attack. Nausea and intense sweating are also common symptoms. 60% of people who have a heart attack while they are asleep do not wake up. Pain in the jaw can wake you from a sound sleep. Let's be careful and be aware. The more we know, the better chance we could survive.

Heart Attack Information

A heart attack occurs when the blood flow to a part of the heart is suddenly and permanently cut off, causing permanent damage to the heart muscle. Chest pain is typically severe and does not go away with rest or medicine that is effective with angina. Symptoms may indicate your heart is in danger many months or years before a heart attack occurs. Persistent symptoms, such as shortness of breath, nausea, great fatigue, angina/chest pain, fainting spells and gas-like discomfort, are red flags.

  • 1 in 3 adults, both men and women, has some form of cardiovascular disease.
  • In 90% of adult victims of sudden cardiac death, two or more major coronary arteries are narrowed or blocked.
  • Brain death and permanent death start to occur in just 4-6 minutes after someone experiences cardiac arrest.
  • It is in the early or initial stage that the heart disease is almost certainly treatable.
  • The heart and brain muscles are the ones which cannot be revived once dead.
  • For a large number of patients, the first and only symptom of heart disease is a fatal heart attack. Thus diagnosis becomes extremely important for everyone and that too pre-emptive and non-invasive.

A cardiologist says if everyone who reads this message sends it to 10 people, you can be sure that we'll save at least one life. Read this & Send the link to a friend. It could save a life. So, please be a true friend and send this article to all your friends you care about.

Article Source

  • http://www.healthoma.com/a-glass-of-hot-water-after-meals-reduces-cancer-risk/
  • http://enit.wordpress.com/2007/03/04/heart-attacks-and-warm-water/

Some people say that it is just an old myth to drink warm water to prevent heart attacks and I'd also like to point out that snopes.com declares this information as an urban myth and many other people agree that cold water is not related to cancer or heart attacks in any way.

So, I have no idea if this is true and there is no research to support this theory however I still wanted to share this information about "heart attacks and drinking warm water" with all of you because its always better to be safe than to be sorry.


Wednesday, August 12, 2009

Water Therapy Anybody!!


Everybody has experienced a positive change in their health after implementing water therapy in their daily routine. You can never believe it before practicing.

How to do Water Therapy?


Early morning, after you get up from bed, (without even brushing your teeth) drink 1.50 liters of water i.e. 5 to 6 glasses. You may wash your face thereafter. This is called water therapy.

Here it is very essential to note that nothing else, neither drinks nor solid food of any sort should be taken within 1 hour before and after drinking these 1.5 liters of water. It is also to be strictly observed that no alcoholic drinks shall be taken the previous night.

If required, boiled and filtered water may be used for this purpose. Is it possible to drink 1.50 liters of water at one time? To begin with, one may find it difficult to drink 1.50 liters of water at one time, but one will get used to it gradually.

Initially, while practicing you may drink four glasses first and then the balance two glasses after a gap of 2 minutes. Initially you may find the necessity to urinate 2-3 times within an hour, but it will become normal after quite some time.

Water Therapy - Method of Treatment

  1. As you wake up in the morning before brushing teeth, drink 4-6 glasses of water each of 160 ml.
  2. Brush and clean the mouth but do not eat or drink anything for 45 minutes.
  3. After 45 minutes you may eat and drink as normal.
  4. After 15 minutes of breakfast, lunch and dinner do not eat or drink anything for two hours.
  5. Those who are old or sick and are unable to drink four glasses of water at the beginning may commence by taking little water and gradually increase it to four glasses per day.
  6. The above method of treatment will cure diseases of the sick and others can enjoy a healthy life.
Benefits of Water Therapy

Relief from stress, weight loss, glowing skin, feeling fresh and energetic throughout the day and good digestion are some of the major benefits of water therapy. Have a look at some of the comments below made by people after trying water therapy.

1. Ever since I started this water therapy, I have noticed a glow on my skin, my eyes sparkle, and I feel so clean and so beautiful. I noticed that I always have a bowel movement after my water therapy and my constipation is gone.

2. Water therapy is just amazing! Though I have to urinate a lot of times in an hour but it makes sense. It makes me feel so good and so good. Thanks to this water therapy! Thank GOD for giving us the water to drink.

3. Water therapy is really wonderfully beneficial. So much that people who have not practiced this can't even imagine. It makes your body thoroughly clean and pure from inside and outside. I recommend that everybody should start practicing water therapy to keep tremendously fit and disease free.

It is also adviseable to do this therapy when you consuming herbal products such as Memo Plus Gold, Pankaja Kasthuri, Cogent db+, Arthrid and so on because your body tend to feel heated up as the herbal works on improving your overall health. So, stay healthy stay happy =)

Memo Plus Gold Melancarkan Kedatangan Haid - Testimoni Pn Norlela


video


Masih lagi membicarakan tentang khasiat produk yg bernama Memo Plus Gold. Hari ini saya akan ungkaikan khasiat Memo Plus Gold yg berkenaan dengan masalah wanita.

Sila lihat TESTIMONI PENGGUNA yg sudi berkongsi kegembiraannya bersama anda. Jika beliau boleh kenapa tidak anda =)

Apa dia masalah tu yer...

Inilah dia masalah yg dihadapi ramai wanita @ gadis sekarang ini. Kedatangan haid @ period tak teratur. Ada orang dah 2, 3 bulan tak datang haid, ada tu tak teratur, bulan ni datang bulan depan tak. Jadi ini merupakan masalah biasa yer sekarang ni..

Apa terjadi @ akibat yg perlu di tanggung bila dah lama period tu tak mai.

Pertama, emosi kita akan terganggu. Malahan anda juga berkemungkinan kena tiroid yer. Jangan main-main.

Kedua, bagi yg dah berkahwin masalah la bila nak dapatkan anak. Sebab susah nak lekat.

Ketiga, pelbagai masalah kesihatan akan muncul kerana darah kotor berlegar dalam tubuh kita dan meracuni darah kita sedikit demi sedikit.

Jadi benda yg kita ingat biasa je pada hari ini mungkin akan menunjukkan akibat menakutkan pada masa akan datang.

Pembaca yg saya kasihi, akibatnya akan menghantui anda di kemudian hari jika tak dipulihkan. Memo Plus Gold walaupun saya selalu war-warkan untuk pelajar gunakan sebagai permakanan tambahan bagi mencergaskan otak, menajamkan dan mengekalkan ingatan serta penumpuan di dalam kelas. Malahan, ianya juga mampu membantu peredaran darah kita supaya lebih lancar.

Dan ini salah satu lagi khasiat nya, membantu period jadi lebih teratur dan membantu menghilangkan tiroid anda . Bila kita mengamalkan selama 3 bulan lepas tu teruskan pengamalannya ia akan membantu tubuh kita dalam pelbagai aspek.

Ini di sebabkan Memo Plus Gold bertindak terus kepada otak kita, memberi ransangan terhadap neuron- neuron, maka, signal yg betul dapat diberi pada badan kita untuk melakukan tugas-tugasnya la. Dan bagi orang yg ada masalah kesihatan tertentu kesannya dapat di lihat dengan jelas dan cepat dengan kesan penyembuhan yg nyata. Oleh yg demikian bagi anda yg menghadapi masalah, ambillah Memo Plus Gold sekarang juga yer.

Monday, August 10, 2009

A Joke to Share ( Know your Customer )




A disappointed salesman of Coca Cola returns from his Middle East assignment.

A friend asked, "Why weren't you successful with the Arabs?"

The salesman explained, "When I got posted in the Middle East , I was very confident that I would make a good sales pitch as Cola is virtually unknown there. But, I had a problem I didn't know to speak Arabic. So, I planned to convey the message through three posters...

First poster - A man lying in the hot desert sand...totally exhausted and fainting.
Second poster - man is drinking our Cola.
Third poster- Our man is now totally refreshed.

Then these posters were pasted all over the place

"That should have worked," said the friend.

The salesman replied "I also didn't realize that Arabs read from right to left"

Tuesday, August 4, 2009

Memo Plus Gold, Vitamin Bagi Otak Anda?

"NEURON MODEL"

Memo Plus Gold merupakan makanan tambahan bagi otak kita. Tak kira usia kerana kita menggunakan otak kita dengan cara berbeza mengikut umur. Pelajar menggunakan otak mereka lebih untuk mengingat dan memberi tumpuan tentang pelajaran dan itu pun kadang-kadang mereka rasa tak mampu menampung bebanan pengajaran yg besar.

Jadi dengan pengamalan MPG sebagai permakanan tambahan ingatan akan bertambah kuat. Katakanlah otak anda sebagai X , bila anda makan dan mengamalkan MPG ia akan jadi XY...Maknanya bila anda berhentikan pengambilan dia takkan jadi (-ve) X.. Otak anda akan kembali ke keadaan asalnya sahaja..

Jadi Memo Plus ni akan menumpukan kepada "Hippocampus" di otak kita yg mana di bahagian itulah terletaknya sel-sel neuron bg ingatan, penumpuan, sikap positif, penghafazan, kecergasan dan kerajinan. Jadi pengamalan Mpg secara berterusan akan mengecas sel-sel itu supaya ia dapat berhubung dan menyampaikan maklumat.

Kerana itu anak-anak yg mengamalkan MPG akan mempunyai ingatan kuat, badan yg cergas, penumpuan yg lebih dan tahap penghafazan yg tinggi. Jika anda berhenti seperti yg sy katakan tadi ia akan kembali ke keadaan asalnya dan itupun bukan secra serta merta.. sedikit demi sedikit.. sama macam lampu suluh yg pakai bateri tu.. lama-lama jadi malap kalau bateri tak cas kan..tapi lampu suluh tu tetap lampu suluh.. tak pulak dia jadi lampu ayan =)

Saya rasa anda pun dapat agak kan bila sel-sel neuron dapat berhubung dengan baik tubuh kita pun dapat manfaat. Cuba bayangkan badan anda mendapat isyarat yg betul untuk berfungsi dengan baik. Darah dapat diedarkan ke seluruh tubuh maka semua organ dapat berfungsi dengan baik. Jantung akan mengepam darah dengan lancar jadi tiada darah tinggi @ penyakit jantung @ kegagalan fungsi organ untuk menjalankan tugasnya.

Pembaca semua, kita bukannya nak penyakit kan, tetapi kita juga tak cuba nak mencegahnya.. Bila dah kena baru nak mencari ubat..sekarang ni bagi yg tgh membaca mungkin anda rasa MPG bukan untuk anda kerana anda tak perlukan ingatan anda ditingkatkan @ anda tak ada darah tinggi. Bagaimana jika saya katakan bahawa MPG merupakan makanan tambahan yg mampu mencegah penyakit Parkinson, Dimensia , Alzhemier, Strok , tekanan darah tinggi dan penyakit jantung.

Jadi fikir-fikirkan dan cegah sebelum terlambat. Seperti kawan saya selalu kata anggota badan kita tiada nilainya..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...