Belian Online

Untuk Belian secara online Email order anda ke memoplusgoldmalaysia@gmail.com atau call 03-62752020...

"Like" Page Memo Plus Gold di Facebook!!

Wednesday, July 1, 2009

Diabetis dan Kehidupan


Pada tahun 1996 pesakit diabetis merupakan 8.3% daripada keseluruhan rakyat Malaysia tetapi jumlah itu telah meningkat dengan ketara pada tahun 2006/2007 ke 14.5% . Dengan menjanjikan peningkatan sebanyak 2% setiap tahun bayangkan kesannya terhadap negara kita dan juga kita secara amnya.

Peningkatan paras gula dalam darah anda akan memberi kesan jangka panjang yang amat menakutkan. Keracunan darah akibat lebihan gula yg berlebihan yg tak dapat ditukar kepada tenaga akan menyumbat saluran darah mengakibatkan kegagalan ke atas organ-organ utama badan seperti jantung, buah pinggang, hati dan mencetuskan pelbagai penyakit kronik seperti strok, kerosakan saraf, kegagalan buah pinggang.

Bagi pesakit diabetis yang mulai megalami kerabunan, pergilah berjumpa doktor untuk check sama ada buah pinggang anda turut sama terjejas. Menurut rencana yg di tulis oleh Profesor Dr.Muhaya( Pengarah Pusat Mata dan Lasik Pusat Perubatan Prince Court) besar kemungkinan pesakit diabetis yg mengalami kerabunan(retinopati diabetis) juga mengalami kerosakan buah pinggang(nefropati diabetis). Kegagalan fungsi buah pinggang akan menyebabkan pesakit memerlukan dialisis seumur hidup. Jadi lakukan pemeriksaan air kencing bagi mengesan nya lebih awal.

Pastikan pengamal Cogent db+ tidak meninggalkan pengambilan pil berkenaan dan rasailah kehidupan yg lebih sempurna bersama keluarga...Semua penyakit ada penawarnya, hanya anda jumpa @ tidak sahaja.. dan bila dah jumpa janganlah bertukar pula =)

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...