Belian Online

Untuk Belian secara online Email order anda ke memoplusgoldmalaysia@gmail.com atau call 03-62752020...

"Like" Page Memo Plus Gold di Facebook!!

Thursday, September 22, 2011

Adakah ANDA mahu terus MENDERITA!



MELAKA 17 Jun _ Melaka menjadi negeri kedua mempunyai pesakit paling ramai mengidap penyakit kencing manis selepas Kelantan.

Pengerusi Jawatankuasa Pengangkutan, Penerangan, Perpaduan dan Pengguna negeri, Datuk Ghazale Muhamad berkata, pada masa ini, kira-kira 788,000 penduduk di negeri ini didapati telah mengambil sebanyak 1,572 tan gula.

Daripada jumlah itu, katanya, setiap pengguna mengambil kira-kira dua kilogram sebulan dengan 67 gram dalam masa sehari.

''Ini menunjukkan tahap kesedaran pengguna di negeri ini masih kurang dan jika ia terus berlanjutan pastinya peningkatan bilangan pesakit kencing manis akan bertambah dari hari ke hari," katanya ketika merasmikan Kempen Kurang Gula, Kurang Belanja di Wisma Persekutuan Pusat Dagangan Antarabangsa Melaka (MITC) Ayer Keroh di sini hari ini.

Berikutan itu, katanya, penduduk negeri ini wajar mengurangkan kadar penggunaan gula harian bagi mengelakkan mereka dilanda penyakit kencing manis.

''Kita bimbang masih ramai penduduk Melaka gemar mengambil gula berlebihan kerana tidak mengetahui kesan pengambilannya menyumbang kepada penyakit kencing manis," katanya.

Ghazale berkata, pelbagai usaha perlu dilaksanakan bagi menangani masalah itu seperti mengadakan kempen meningkatkan kesedaran pengguna terhadap penggunaan gula yang mana mampu membantu mengurangkan peningkatan pesakit bagi penyakit merbahaya berkenaan.

Malah, katanya, kenaikan harga gula pada 10 Mei lalu dilihat tidak memberi sebarang bebanan atau masalah yang besar kepada pengguna.

''Walaupun harga dinaikkan sebanyak 20 sen iaitu dari RM2.10 kepada RM2.30 sekilogram namun harganya masih berada pada tahap terendah.

''Jika dibandingkan dengan negara lain seperti Thailand, Singapura, Indonesia dan Filipina, harga gula di Malaysia masih lagi berada pada tahap terendah," katanya.

Sumber dari Utusan.

.....................................................................................................................................................................
 
Semakin ramai rakyat Malaysia yang menghidapi KENCING MANIS dewasa ini. Malahan kencing manis boleh dikategorikan sebagai satu penyakit yang membunuh ramai rakyat Malaysia. Statistik penghidap makin meningkat dari hari ke hari. Malahan ada juga KANAK-KANAK yang mula menghidapi kencing manis serta OBESITI. 
 
Cogent db+ menawarkan alternatif rawatan tanpa bahan kimia yang mampu merosakkan lagi fungsi organ dalaman pesakit. Malahan Cogent memastikan anda tidak perlu bergantung kepada ubat selama-lamanya. Setiap 9 jenis herba  di dalam Cogent db+ tablet memastikan komplikasi yang terjadi akibat kencing manis dapat dikurangkan serta di atasi.


1. Country Borage 
    - merawat komplikasi terhadap buah pinggang seperti batu dalam buah pinggang & kerosakkan sel- sel buah pinggang.

2. Neem/Daun Mambu & Kunyit Hidup India
    - antiseptik & pencuci darah yang melindungi fungsi hati, buah pinggang serta tubuh pesakit. Ia 
memulihkan luka-luka kronik dan membersihkan darah dari toksik & kotoran berlebihan. 

3. Plum Hitam
    - anti keradangan bagi menghalang kegagalan fungsi hati akibat proses perkumuhan yang berlebihan. Juga berupaya melawan jangkitan kronik. 
 
4. Buah Cermai India
    - kaya dengan Vitamin C. Membantu saraf, hati dan jantung berfungsi dengan lebih baik dan menghalang kerosakan mata ( retinopathy) serta pelbagai komplikasi diabetis lain.

5. Tribulus Terrestris
    - menangani masalah kerap kencing serta kelemhan seksual akibat Kencing Manis. Selain itu ia melindungi buah pinggang pesakit dari rosak. 

6. Fenugrek / halba
    - memperbaiki keupayaan tisu badan untuk menyerap glukosa seterusnya meningkatkan kesan insulin. Juga bagus dalam merendahkan suhu badan. 

7. Chebuli Myrobalan & Belleric Myrobalan
     - merawat simptom Polydipsia ( dahaga melampau), retinopathy ( mata kabur) , neuropathy ( kebas & sakit pada kaki) serta penawar simptom keradangan dalaman seperti pankreatitis. 
 
 
 


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...