Belian Online

Untuk Belian secara online Email order anda ke memoplusgoldmalaysia@gmail.com atau call 03-62752020...

"Like" Page Memo Plus Gold di Facebook!!

Wednesday, January 23, 2013

Masalah Anak Cerewet

sumber : Harian Metro

Ibu bapa sentiasa mempunyai peranan penting di dalam kehidupan anak-anak terutamanya ketika mereka masih kecil. Pelbagai aspek harus di titikberatkan supaya anak ini membesar menjadi insan yang berguna kepada keluarga dan masyarakat. Ketika ini terdapat ramai ibu bapa yang terpaksa menyerahkan tanggungjawab mengasuh anak kepada pusat asuhan ataupun orang gaji yang secara tidak lansung membawa perubahan terhadap sikap dan cara permakanan. 

Oleh itu ibu bapa hendaklah sentiasa peka terhadap perubahan dari segi bentuk tubuh ataupun keaktifan mereka. Anak-anak yang cerewet dan memilih makanan mempunyai masalah besar kerana ia akan memberi kesan kepada perkembangan otak mereka.

Otak yang amat penting dalam menentukan kejayaan, kecemerlangan dan tahap pendidikan seseorang. Oleh itu hendaklah anda tangani masalah cerewet di dalam permakanan anak anda sedari kecil lagi. Perbanyakkan sayuran, buah-buahan, ikan dan lain-lain makanan berkhasiat.

Sediakan dengan cara yang kreatif dan cari resepi yang mampu memberi keseronokkan kepada mereka untuk menikmati makanan terbabit terutamanya sayur-sayuran. 

Hari minggu merupakan masa yang sepatutnya anda luang dengan mereka untuk memahami dengan lebih mendalam tabiat permakanan dan berexperimentasi dengan resepi-resepi baru untuk mereka. Di samping itu jangan lupa makanan tambahan untuk membantu meningkatkan lagi perkembangan otak mereka seperti Memo Plus Gold yang dirumus khusus untuk minda dan otak. 

Selamat berjaya dan tangani cerewet ini sedari mereka kecil lagi..ingat khasiat permakanan membentuk minda dan badan yang sihat.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...