Belian Online

Untuk Belian secara online Email order anda ke memoplusgoldmalaysia@gmail.com atau call 03-62752020...

"Like" Page Memo Plus Gold di Facebook!!

Monday, September 2, 2013

5 Perubahan Sikap untuk Menjadi Kaya


1. Katakan “YA” untuk HIDUP
“Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact.” -Henry James

Dengan mengatakan YA kepada kehidupan kamu membuka peluang kepada kejayaan dan hidup yang lebih bermutu. Kamu akan lebih bercita-cita untuk mengekalkan gaya hidup yang ideal, hubungan yang sihat dan mengambil risiko untuk berjaya.

Kamu juga akan mempedulikan sikap negatif orang di sekeliling kamu dan mula membina keyakinan untuk menikmati kejayaan dan hasil penat lelah kamu.

2. Sayangi diri kamu dan orang lain tanpa syarat.

Sedarkah kamu dengan sikap tidak ambil peduli akan menyebabkan orang lain menjauhi kamu. Sayangi anak, keluarga atau kawan-kawan kamu ketika susah dan senang dan mereka akan menghargai kamu. Berikan mereka ruang untuk membuat kesalahan dan sama-sama membantu mereka kembali ke jalan yang benar .

3. Ambil risiko
“There came a time when the risk to remain tight in the bud was more painful than the risk it took to blossom.” - Anais Nin

Semua perkara di dalam kehidupan ini mempunyai risiko. Adakah kamu mahu rasa takut di tolak atau kegagalan menghantui setiap keputusan kamu ? Ketakutan menghalang kejayaan. Ambil risiko dan bebaskan diri kamu dari belenggu rasa was-was itu. Cuba perkara baru dan nantikan habuan daripada tindakan berani kamu itu.

4. Jadikan yang mustahil itu sesuatu yang mudah di capai
“The pessimist sees difficulty in every opportunity. The optimist sees the opportunity in every difficulty.”- Winston Churchill

Jika kamu fikir ia takkan berlaku, maka ia pastinya akan tidak berlaku. Perkara yang buruk akan berlalu di dalam hidup kita. Ambil iktibar dari kegagalan dan mula berusaha untuk mencapai matlamat kamu. Senyapkan kata-kata di dalam kepala kamu yang mengatakan kamu tidak boleh. Hentikan anggapan bahawa kamu akan gagal dan mulakan langkah untuk Berjaya.

5. Pastikan setiap hari adalah produktif
“How we spend our days is, of course, how we spend our lives.” - Annie Dillard

Fikir apa yang kamu mahu tinggalkan untuk anak cucu kamu. Bagaimana kamu mahu di ingati. Cara hidup kamu meletakkan kamu di dalam kategori yang kamu mahu. Jangan memandang remeh setiap kata-kata serta perbuatan kamu kerana setiap perbuatan ada kesannya. Setiap dari kita hidup di dunia ini untuk membuat perubahan waima sekecil manapun. Pastikan pendapat kamu di dengari dan kelilingi hidup anda dengan orang-orang yang positif. Hentikan hidup di dalam dunia kamu yang kecil itu dan mulakan langkah besar kamu di dunia yang luas.

Mulai hari ini sertakan matlamat yang jelas untuk hidup kamu dan harungi dunia ini dengan kekuatan yang baru untuk hidup yang lebih baik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...