Belian Online

Untuk Belian secara online Email order anda ke memoplusgoldmalaysia@gmail.com atau call 03-62752020...

"Like" Page Memo Plus Gold di Facebook!!

Thursday, March 28, 2013

Gagal Apa Puncanya ?



Banyak orang mengalah apabila berhadapan dengan kegagalan. Kadang kala usaha yang di lakukan bertahun lamanya terbuang begitu sahaja kerana sikap berputus asa. Ini semua bergantung kepada tahap keyakinan dan kesabaran di dalam mencapai sesuatu perkara. 

Bersikap positif membantu dalam mengatasi kegagalan dan menaikkan keyakinan kita untuk terus mencuba. 

Amat penting juga kita mencari punca dari kegagalan kita. Sebagai contoh, setiap kali ujian bulanan markah yang di perolehi lebih banyak dari ketika peperiksaan sebenar. Cuba fikir apa sebabnya. Adakah kerana ingatan anda masih segar ketika itu maka soalan yang sama di tanya ketika ujian bulanan dapat di jawab lebih baik berbanding ketika peperiksaan akhir tahun? Jika anda tahu di mana puncanya maka jalan penyelesaian dapat di capai dan anda boleh bergerak ke hadapan.

Tidak berputus asa merupakan sikap yang amat penting untuk terus berjaya. Ramai orang yang berjaya gagal berkali-kali sebelum mereka berjaya mengejar cita-cita mereka. Oleh itu sentiasa memotivasikan diri anda supaya tidak berputus asa kerana kejayaan mungkin berada di depan anda sahaja. 

Setiap perkara yang kita lakukan memerlukan strategi atau perlaksanaan. Sentiasa berfikir ke hadapan dan menetapkan perkara yang boleh anda lakukan dalam mencapai kejayaan. Fikirkan cara yang betul dan laksanakan ia. Dengan ini anda tidak membuang masa dengan perkara-perkara yang tidak perlu.

Ingat setiap perkara ada puncanya..cari di mana kesalahan terbabit dan betulkan supaya kejayaan di dalam genggaman anda. 



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...