Belian Online

Untuk Belian secara online Email order anda ke memoplusgoldmalaysia@gmail.com atau call 03-62752020...

"Like" Page Memo Plus Gold di Facebook!!

Wednesday, August 19, 2009

Kenali dan Hindari H1N1 secara Semulajadi

NEGARA-NEGARA YG MENGHADAPI H1N1

H1N1 merupakan masalah selsema yg berjangkit yg amat berbahaya pada waktu ini. Setakat hari ini saja 67 kematian telah di catatkan dan jumlah pesakit yg dikenalpasti meningkat hari ke hari.

Majoriti pesakit yg meninggal dunia, golongan berpenyakit kronik, antaranya pengidap diabetis, asma, darah tinggi, radang paru-paru,ibu mengandung dan juga kanak-kanak.

Kenal pasti tanda-tanda awal H1N1 ?

Demam melebihi (100-102F)(37.8-38.9C) kadangkala lebih tinggi terutama bagi kanak-kanak, berlansung selama 3 hingga 5 hari

Hidung berair, selsema, sakit tekak dan batuk-batuk yg berlarutan lebih lama dari biasa.

Sakit kepala dan sakit pada sendi yg berlarutan.

Terlalu letih, badan terasa lemah serta kurang selera makan.

Muntah-muntah, cirit birit yg berlarutan.

Pastikan jika anda tidak sihat terlalu lama @ lebih dari yg biasa berjumpalah dengan doktor untuk mendapat rawatan dan nasihat kerana anda tidak akan tahu jika hanya melihat kepada tanda-tanda ini sahaja.

Cara Menghindar H1N1 ?

Jauhi gula dan makanan dalam tin - gula menurunkan fungsi imun sistem kita dan seperti yg anda tahu, imun sistem yg tinggi adalah kunci melawan jangkitan virus dan sakit yg lain. Elakkan juga makan makanan semalam yg dipanaskan @ makanan yg di bekukan dr peti sejuk.

Dapatkan rehat @ tidur yg cukup - apabila kita penat ia akan memberi kesan kepada tugasan harian kita jadi tubuh juga begitu. Jika tubuh kita terlalu lesu keupayaannya melawan penyakit juga terjejas.

Bersenam - senaman meningkatkan aliran darah ke seluruh tubuh. Sistem imunisasi juga akan bergerak ke seluruh tubuh dan berupaya menendang keluar virus sebelum ia merebak.

Basuh tangan - oleh kerana H1N1 merebak melalui sentuhan dan udara, basuh tangan dan pakailah topeng muka ketika di tempat awam. Jauhkan diri dari klinik @ hospital kerana di situlah gedung segala penyakit. Tutup mulut anda dengan sapu tangan apabila batuk dan buangnya ke dalam tong sampah.

Makanan - Untuk meningkatkan keupayaan badan anda melawan penyakit ambillah bawang putih selalu. Rasionalnya bawang putih merupakan antibiotic semulajadi yg berupaya melawan virus, bakteria dan protozoa dlm badan kita.

Ini merupakan makanan @ herba yg boleh dimasukkan ke dalam diet anda seharian.

  • berries
  • cinnamon
  • cloves


  • oregano
  • reishi mushrooms
  • sprouts

  • shiitake mushrooms
  • Kunyit

Ini pula minuman yg mempunyai "anti-viral properties" - tapi pastikan jus ini diperah segar ok =)
  • Jus apple
  • Jus cranberry
  • green tea
  • Jus lemon
  • Jus oren

Selain itu Memo Plus Gold dapat meninggikan imun sistem anda dengan ekstrak Bacopa Monniera yg telah di uji secara klinikal di Pusat Penyelidikan Terkemuka
( http://www.cdriindia.org/) dan juga di Universiti di Australia. Malahan Memo Plus Gold boleh di dapati di beberapa negara seperti Singapura,Filipina, Indonesia, India dan Australia.

Lihat post ini untuk ketahui tentang Bacopa Monniera http://ozemarketing.blogspot.com/2009/07/bacopa-monnierebrahmi-di-dalam-memo.html

Memo Plus Gold merupakan makanan bagi otak anda yg berupaya mengecas sel-sel neuron supaya bertindak balas dengan tubuh anda. Hasilnya, tubuh dapat melakukan tugasnya secara efektif dalam menggerakkan fungsi badan dan memberi perlindungan dari penyakit berbahaya...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...