Belian Online

Untuk Belian secara online Email order anda ke memoplusgoldmalaysia@gmail.com atau call 03-62752020...

"Like" Page Memo Plus Gold di Facebook!!

Wednesday, February 13, 2013

Pendidikan Sebagai Senjata


"Pendidikan adalah satu senjata yang amat berkuasa yang boleh digunakan untuk mengubah dunia. "
                                
Nelson   Mandela

Kepentingan pendidikan tidak dapat di pertikaikan lagi. Bukan sahaja ia penting untuk kemajuan sesebuah negara malahan ianya penting bagi menentukan hala tuju hidup seseorang. Di Malaysia golongan graduan yang mempunyai ijazah semakin ramai tetapi mutu mereka diragui dan peluang pekerjaan semakin kecil. Hanya sebilangan kecil berjaya di serapkan di bidang pekerjaan yang bertepatan dengan Ijazah yang di miliki manakala selebihnya terpaksa berpuas hati dengan pekerjaan yang tidak setanding dengan kelulusan.

Oleh kerana persaingan semakin sengit, ibubapa selalu menggalakkan anak-anak mereka memilih bidang yang memerlukan kepakaran dan mempunyai peluang pekerjaan yang banyak di samping gaji yang lumayan. Contoh pekerjaan yang menjadi idaman ibubapa untuk anak mereka adalah seperti doktor, peguam, jurutera dan guru. 

Tekanan dari ibubapa juga sedikit sebanyak menjejaskan prestasi anak-anak yang tidak tahan dengan bebanan kerja yang bertambah dengan masa yang sedikit. Aktiviti di sekolah, tuisyen di luar dan sekolah agama mengambil keseluruhan masa siang mereka menyebabkan waktu malam seringkali tidak dapat mengulangkaji kerana keletihan. Lebih malang keesokkan harinya terasa lesu apabila hendak ke sekolah.

Kesemua masalah ini kadang kala hanya di pandang ringan oleh sesetengah ibubapa tetapi ia sebenarnya masalah yang amat serius jika di biarkan berpanjangan. Oleh itu inisiatif haruslah di buat di pihak ibubapa dalam membantu anak mereka supaya masalah ini dapat di elakkan. 

Memo Plus Gold membantu menangani keletihan, lemah ingatan dan masalah kurang tumpuan di kalangan pelajar. Dengan tambahan ulangkaji yang mereka lalui serta pembelajaran di dalam kelas, Memo Plus Gold memastikan tenaga berlebihan di nikmati oleh pelajar untuk memudahkan lagi proses pembelajaran mereka seterusnya mencapai impian ibu bapa dan cita-cita pelajar itu sendiri. 

Ia merupakan bantuan dari segi makanan tambahan dan bukannya ubat ajaib yang memastikan tempat pertama di dalam peperiksaan. Anak anda masih perlu belajar, masih perlu mengulangkaji dan masih perlu ke sekolah. Bezanya - ingatan mereka di tingkatkan, tumpuan semakin tinggi dan kecergasan yang jauh lebih baik dari sebelumnya. Perbezaan inilah yang menentukan kejayaan bagi pelajar-pelajar yang sebelumnya lemah. 

Jadi berikan bantuan kepada anak anda di dalam bentuk Memo Plus Gold..

Hubungi kami di 03-6275 2020 sekarang juga!


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...